دیوار پیش ساخته بتنی:

امروزه در کشورهای پیش رفته صنعتی از مصالح پیش ساخته در ساخت و ساز و انبوه سازی به جهت صرفه جویی در زمان استفاده می شود. دیوارهای پیش ساخته بتنی نیز از همان دسته مصالح پیش ساخته می باشد که استفاده  از آن به بعد از جنگ جهانی دوم بر می گردد که جهت بازسازی ویرانه های جنگ از آن استفاده می شد. دیوارهای پیش ساخته بتنی با استفاده از میله های فولادی تقویت شده اند که باعث مقاومت زیاد آن ها در برابر بلایای طبیعی همچون وزش بادهای شدید و زمین لرزه ها می شود.
از دیواره های پیش ساخته می توان به عنوان دیوار جداکننده بین زمین ها و دیوار کشی محوطه ها با عرض و ارتفاع مشخص، طرح ها و رنگ های متنوع استفاده کرد. این دیوارها دارای ستون های کناری و فوندانسیون جداگانه جهت پایداری قائم و افقی می باشند.

واحد تولید دیوار پیش ساخته بتنی آپتوس با در اختیار داشتن قالب های آکاردئونی بصورت 2رو، قابلیت تولید 20 قطعه در هر بار بتن ریزی با طرح ها و رنگ های متنوع و امکان درج لوگو ( بر اساس سفارش مشتریان ) را دارا می باشد.

مصالح تشکیل دهنده دیوار پیش ساخته بتنی:
سیمان: خصوصیات سیمان مصرفی باید با استانداردهای ملی، ویژگی های سیمان پرتلند تیپ 1 و 2 به شماره 389 ایران مطابقت داشته باشد.
سنگدانه: خصوصیات سنگدانه های مصرفی (ماسه 3-0 ، ماسه 6-0 ، شن عدسی 10-0 و شن نخودی15 -10)  باید مطابق با استاندارد ملی ایران به شماره 302  باشد.
افزودنی: به منظور سهولت در پر کردن قالب ها و دستیابی به سطح صاف و صیقلی از مواد فوق روان کننده با کیفیت بالا استفاده می شود.
آب: آب مصرفی باید صاف، تمیز و عاری از مواد آلی ، قلیایی و اسیدی (آب شرب) که برای ساخت ملات مضر هستند باشد. خصوصیات آب اختلاط مطابق با استاندارد ملی ایران به شماره 14748 ( آب اختلاط بتن ) مورد استفاده قرار می گیرد.
میلگرد: میلگرد مورد استفاده، میلگرد استاندارد A3  با مقاومت کششی بالا (400 مگاپاسکال) می باشد.

 فرایند تولید دیوار پیش ساخته بتنی :

بتن ریزی توسط میکسر تویین شفت تمام مکانیزه و به وسیله تراک میکسر به سایت تولید دیوار پیش ساخته بتنی حمل می گردد. قبل از بتن ریزی، قالب روغن کاری می شود، شبکه های آرماتور کنترل کیفیت شده در قالب ها قرار می گیرند که به منظور حفظ کاور میلگرد اسپپسر (فاصله انداز) در اطراف این شبکه ها گذاشته می شود. بتن به صورت خودتراکم ریخته می شود، سطح کار پرداخت می شود و پس از ساعتی فرایند عمل آوری شروع می شود.عمل آوری این قطعات به روش بخار دهی (steam curing) می باشد. در مرحله پایانی بعد از عمل آوری، قطعات به محوطه انبار محصول نهایی(دپو) انتقال داده می شود تا بر اساس سفارش هر مشتری بارگیری و ارسال گردد.

علاوه بر نمونه گیری و آزمون های استاندارد هر محصول در تمام مراحل فوق الذکر، واحد کنترل و کیفیت (QC) و واحد تضمین کیفیت (QA) برخط تولید نظارت کامل دارد تا در نهایت محصولات این شرکت با بالاترین استاندارد و کیفیت مطلوب وارد بازار شود.

شرکت آپتوس ایران به منظور تامین کلیه نیازهای بازار، اقدام به تولید انواع دیوار پیش ساخته بتنی استاندارد، در ابعاد و اشکال مختلف نموده است. به بیان ساده سبد محصولات این شرکت شامل انواع دیوار پیش ساخته بتنی مورد نیاز بازار می باشد

نصب دیوار پیش ساخته بتنی:
نصب دیوارهای پیش ساخته آپتوس آسان است و به سرعت انجام می شود به همین خاطر به صرف زمان و نیروی انسانی کمتری نیاز دارد. جابجایی آسان این دیوار ها امکان تغییر در ابعاد دیوار کشی و حتی جابجایی کلی آن را از محلی به محل دیگر را فرآهم کرده است.

مزایای دیوار پیش ساخته بتنی آپتوس:

  • دو طرف نما (که هزینه نما سازی را به شدت کاهش می دهد)
  • سرعت نصب بسیار بالا (روزانه 400 متر طول)
  • نصب و حمل و نقل آسان
  • هزینه های بسیار پایین تعمییر و نگهداری
  • قابلیت نصب در سطوح شیب دار و ناهموار

مشخصات و ویژگی های دیوارهای پیش ساخته بتنی:

پانل

ستون

پایه

ارتفاع
(Cm)

طول
(Cm)

ضخامت
(Cm)

ارتفاع
(Cm)

ابعاد
(Cm)

ارتفاع
(Cm)

ابعاد
(Cm)

123

393

12

285

30-25

50

95-75





مقاومت کششی بالای MPa4

مقاومت فشاری بالای MPa 30

مقاومت خمشی بالای MPa 7

مقاومت در برابر باران های اسیدی

جذب آب کمتر از 4%

عدم جمع شدگی خطی

 


تماس با ما

دفتر مرکزی

کرج ، مهرویلا
خیابان درختی پلاک 181
ساختمان آپتوس ایران واحد 3 و 4
تلفن فروش: 33506900-026

026-34990420

09124010567 مهندس چابک

 

کارخانه

کرج مهرشهر ، بلوار ارم ،
خیابان دوم شرقی (شریعتی)
مجتمع صنعتی آپتوس ایران
تلفن فروش: 33100-026

دفتر مهرشهر

کرج، مهرشهر، بلوار ارم نبش خیابان 113

تلفن فروش: 34990415-026

09121574364 مهندس اسکندری